آنالیز ترافیک و قابلیت جا به جایی در طراحی آسانسور در شرکت اورست لیفت یکی از اصلی ترین کارهایی است که در روند طراحی آسانسور انجام میگردد
زمان سفر اسمی و انتظار برای آسانسور باید در طراحی آسانسور در نظر گرفته شود و قابلیت جا به جایی آسانسور در میزان و تعداد نفرات یا باری که قابلیت حمل آن را دارد بسیار در طراحی آسانسور پر اهمیت است.
یکی از مراحل طراحی آسانسور قرارگیری قطعات آسانسور در چاله استفاده از حداکثر فضای چاله بعد از آنالیز ترافیک این موضوع که کابین با چه ابعادی ساخته شود و بتواند در چاله در نظر گرفته شده نصب و اجرا شود بسیار مهم میباشد.
اساسی ترین و اصلی ترین قدم قبل از نصب آسانسور، طراحی ، نقشه کشی و آنالیز ترافیک ساختمان و آسانسور می باشد.
در نصب آسانسور عوامل زیادی مانند طراحی و معماری ساختمان، نوع کاربری ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحد هر طبقه، میزان ترافیک و …. اثر گذار خواهند بود که برای نصب بهترین حالت آسانسورها بیشترین نقش را دارند.
در طراحی اولیه ساختمان قسمتی از ساختمان برای آسانسور که اصطلاحا چاه آسانسور نامیده میشود در نظر گرفته میشود. پس از اتمام سقف های ساختمان نوبت به شرکت آسانسوری میرسد. شرکتهای آسانسوری برای بازدید اولیه به ساختمان مراجعه میکنند و پس از اندازه برداری های مختلف مانند: عرض چاه ،عمق چاه ،طول تراول، محل قرار گیری درب ها، ارتفاع طبقات، عمق چاهک و…. مقادیر این اندازه گیری ها را بررسی نموده و بهترین حالت و نوع آسانسور را برای ساختمان در نظر می گیرند.
یکی از مواردی که در طراحی اولیه آسانسورها اهمیت بسیار زیادی دارند مبحثی به نام آنالیز ترافیک میباشد.
آنالیز ترافیک به ما کمک میکند تا بهترین حالت برای تعداد آسانسور، ظرفیت آسانسور، سرعت آسانسور و… را انتخاب کنیم، که تمامی این موارد در جا به جایی مسافران و همچنین کمتر کردن زمان انتظار برای رسیدن آسانسور بسیار مهم هستند.
آن میزان درصد از جمعیت ساختمان که میتوانند در ۵ دقیقه توسط آسانسور جا به جا شوند. در ساختمانهای مسکونی کافیست ۵ درصد از جمعیت ساختمان بتوانند در پنج دقیقه جا به جا شوند تا جا به جایی بین طبقات به صورت مطلوب انجام شود. این درصد در ساختمان های تجاری باید به ۱۲ درصد برسد.
حاصل تقسیم مدت زمان سفر اسمی آسانسور به تعداد آسانسورها، را انتظار برای آسانسور میگویند. این زمان در ساختمانهای مسکونی تا ۱/۵ دقیقه مورد قبول میباشد این عدد در ساختمان های اداری باید روی ۳۵ ثانیه و در حالت بسیار ایده آل روی ۲۵ ثانیه می باشد.
استفاده از حداکثر فضای چاله بعد از آنالیز ترافیک این موضوع که کابین با چه ابعادی ساخته شود و بتواند در چاله در نظر گرفته شده نصب و اجرا شود بسیار مهم میباشد. به طور قطع هر چه بیشتر از فضای چاله استفاده شود و فضای خالی کمتری در چاله بماند بسیار بهتر خواهد بود زیرا هر چقدر بیشتر از فضای چاله استفاده شود اندازه کابین بزرگتر می شود.
مدت زمانی است که آسانسور از بالاترین طبقه به پاین ترین طبقه رفته و سر جای اول خود بازمی گردد.
اورست لیفت کابین هایی با کیفیت ساخت عالی و ظاهری بسیار لوکس را به مشتریان خود ارائه می نماید. طراحی زیبای داخل کابین آسانسور با استفاده از مواد متنوع ( شامل استنلس استیل ، فرمیکا و …) در دیواره ها و سقف کاذب و نیز تنوع کفپوش ها( شامل سنگ ، پارکت و …) امکان انتخاب بسیار گسترده ای را به مشتریان ارائه می نماید.
اورست لیفت بر اساس نیاز معماران و مهندسین ساختمان انواع بسیار متنوعی از آسانسورهای پانوراما را ارائه مینماید. به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما . مهندسان معمار میتوانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری از آن استفاده نمایند.
استنلس استیل بطور کامل علاوه بر تأمین زیبایی ،شرایط بهداشتی مورد نیاز در بیمارستانها و مراکز پزشکی را به طور کامل مورد توجه قرار میدهد.
اورست لیفت طراحی کابینهای باری را به نحوی انجام داده که علاوه بر مقاومت قابل توجه در برابر ضربات ناشی از حمل بار ، امکان جابجایی بار تا ۱۲ تن داشته باشند. این قبیل کابینها در آسانسور های خودروبر،آسانسور های صنعتی و … کاربرد دارند.
در شرایط محیطی خاص و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی صنعتی می باشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور صنعتی و آسانسور کارگاهی آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم، در صنایع مختلف کارخانجات صنعتی و تولیدی اعلام می نماید. این شرکت پروژه های گوناگون در کلیه زمینه های آسانسورهای خاص از قبیل آسانسور صنعتی و آسانسورهای کارگاهی اجرا نموده است.
و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی ضد انفجار میباشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور ضد انفجار آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم ، در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز کارخانجات صنعتی و تولیدی و شیمیایی اعلام نماید.
آسانسورهای مون شارژ اورست لیفت دارای کاربرهای صنعتی و مسکونی برای رستوران ها ، کتابخانه ها ، کافی شاپ ها و …. میباشند.
آسانسور کششی نوعی از آسانسور است که امروزه بسیار رایج میباشد. آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شما را با چگونگی کارکرد آسانسورهای کششی آشنا کنیم.
اولین آسانسور کششی توسط فردی به نام آلیشا اوتیس اختراع شد. این اولین وسیله بالا بر نبود اما اختراع اوتیس شکل امروزی تر همراه با ترمز ایمنی داشت که مانند همین آسانسورهای کششی حال حاضر است.
آسانسورهای کششی مانند اکثر آسانسورهای دیگر دارای کابین ، وزنه ، نیروی محرکه ،سیم بکسل آسانسور ،تابلو فرمان و غیره هستند.
در ابتدا این که تمامی آسانسورهای کششی در یه موضوع مشترک هستند و آن داشتن قاب وزنه است که مانند الاکلنگ با حرکت در کنار کابین آسانسور باعث حرکت کابین میشود.
آسانسور بدون موتورخانه یا آسانسور روملس آسانسوری است که فضای مستقلی جهت استقرار موتور و تابلو فرمان نداشته و به این صورت میباشد که موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرار میگیرد. این نوع آسانسورها معمولا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا آسانسور با توقف در پشت بام مورد نیاز باشد اجرا می شوند.
موتور استفاده شده در آسانسورهای روملس می بایستی حتما از نوع گیرلس بوده و دلیل آن حجم بسیار کمتر موتورهای گیرلس نسبت به گیربکس میباشد. در سیستم های گیرلس که بصورت موتورخانه دار و بدون موتورخانه اجرا می شوند ، با توجه به اینکه سیستم تعلیق آن به صورت دو به یک میباشد بنابراین سرعت چرخش موتور دو برابر سرعت حرکت کابین می باشد. این به این معنیست که اگر به فرض یک آسانسور با سرعت ۱ متر مورد نیاز است در این حالت موتور با سرعت ۲ متر بر ثانیه باید بچرخد.
سیستم تعلیق در آسانسورهای روملس به صورت دو به یک میباشد. در سیستم های تعلیق دو به یک فیکسینگ سربکسل ها به جای اینکه روی کابین و وزنه قرار بگیرند هم تراز موتور در بالاترین قسمت چاله آسانسور فیکس میشوند. به این صورت که پس از فیکس کردن یکطرف سربکسل ها و عبور از روی فلکه های هرزگرد وزنه، فلکه موتور و سپس فلکه های هرزگرد کابین مجددا در تراز کلاف پایه موتور بسته می شوند.
جدیدترین تکنولوژی در صنعت آسانسور در جهان محسوب میشود ، در این سیستم گیربکس تبدیل دور ، جای خود را به کنترلر تغییر سرعت از طریق کاهش و افزایش فرکانس و ولتاژ داده است. این فن آوری جدید حجم سیستم محرکه را کاهش داده، امکان نصب موتور در داخل چاه آسانسور را فراهم -نموده است. در این حالت موتورخانه از بالای داکت آسانسور حذف شده ، هزینه های ساختمانی کاهش و امکان توقف در پشت بام ساختمان به سهولت امکان پذیر می گردد.
موتور گیرلس ؛ مسافران در این مدل شروع و توقف های بسیار نرم و آسوده تری را تجربه خواهند کرد ، موتور این سیستم خنک تر عمل خواهد کرد و به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند، در این موتور ابعاد و وزن کاهش پیدا میکند موتور گیرلس نیاز به روغن کاری ندارد ، کلیه قطعات آسانسور مانند موتور، لنت ترمز و سیم بكسل به نرمی حرکت میکنند و در نتیجه عمر آنها بیشتر خواهد شد.
آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسورها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارآمد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم.
آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسورهای کششی کابین ، کفشک بافر و قطعات دیگر را دارا هستند فرق آنها با آسانسورهای کششی در موتور یا نیروی محرک آنهاست در آسانسور های هیدرولیک به جای موتور آسانسور جک قرار گرفته است و توسط پمپاژ روغن توسط قطعه ای به نام پاور یونیت به حرکت در میاید و باعث باز شدن استیج و افزایش طول جک میشود و افزایش طول جک نیز حرکت کابین رو به بالا را به همراه خواهد داشت. همچنین در هنگام حرکت به سمت پایین پاور یونیت فشار پشت روغن را قطع کرده و اجازه میدهد روغن های پمپاژ شده به آرامی به داخل پاور یونیت بازگشته و کابین توسط فشار جاذبه زمین و وزن وارده بر سر جک توسط کابین به سمت پایین حرکت کند.
برای اطمینان از عملکرد بیوقفه آسانسور و دریافت خدمات پشتیبانی سریع و حرفهای، همین حالا با ما تماس بگیرید.
تیم اورست لیفت با خدمات حرفهای، شفاف، و قابلاعتماد، همراه با پشتیبانی ۲۴/۷ همیشه آماده خدمت رسانی به شماست.
فرآیند طراحی آسانسور شامل بازدید اولیه از محل پروژه، محاسبه ظرفیت و سرعت مناسب، انتخاب نوع سیستم (کششی یا هیدرولیکی)، طراحی نقشههای فنی، جانمایی تجهیزات و بررسی الزامات ایمنی و استانداردهاست.
بله. طراحی آسانسور به عوامل مختلفی مانند ارتفاع ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحدها، کاربری ساختمان (مسکونی، تجاری، اداری) و بودجه پروژه بستگی دارد. هر ساختمان نیاز به طراحی اختصاصی دارد.
در طراحی آسانسور، استانداردهای ملی (ISIRI 6303 و 1-6303) و بینالمللی (EN81، ISO) رعایت میشود. همچنین قوانین شهرداری، آتشنشانی و سازمان استاندارد نیز مدنظر قرار میگیرند.
بسته به پیچیدگی پروژه، طراحی آسانسور معمولاً بین ۳ تا ۷ روز کاری زمان میبرد. در پروژههای بزرگتر یا خاص، این زمان ممکن است کمی بیشتر شود.
خیر. طراحی آسانسور نهتنها برای ساختمانهای در حال ساخت، بلکه برای پروژههای بازسازی و نوسازی آسانسورهای قدیمی نیز انجام میشود تا عملکرد سیستم ارتقاء پیدا کند و ایمنی افزایش یابد.
هزینه طراحی آسانسور بستگی به متراژ پروژه، نوع آسانسور، پیچیدگی ساختار معماری و نیازهای خاص کارفرما دارد. جهت استعلام دقیق، پیشنهاد میشود با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.
بله. پس از نهایی شدن طراحی، فایلهای فنی شامل نقشههای اجرایی، دیاگرام برق، جانمایی قطعات و جزئیات ابعادی به کارفرما ارائه میگردد
بله. کارشناسان ما آماده بازدید از محل پروژه و ارائه مشاوره اولیه کاملاً رایگان هستند. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و زمان بازدید را هماهنگ کنید.
آنالیز ترافیک و قابلیت جا به جایی در طراحی آسانسور در شرکت اورست لیفت یکی از اصلی ترین کارهایی است که در روند طراحی آسانسور انجام میگردد
زمان سفر اسمی و انتظار برای آسانسور باید در طراحی آسانسور در نظر گرفته شود و قابلیت جا به جایی آسانسور در میزان و تعداد نفرات یا باری که قابلیت حمل آن را دارد بسیار در طراحی آسانسور پر اهمیت است.
یکی از مراحل طراحی آسانسور قرارگیری قطعات آسانسور در چاله استفاده از حداکثر فضای چاله بعد از آنالیز ترافیک این موضوع که کابین با چه ابعادی ساخته شود و بتواند در چاله در نظر گرفته شده نصب و اجرا شود بسیار مهم میباشد.
اساسی ترین و اصلی ترین قدم قبل از نصب آسانسور، طراحی ، نقشه کشی و آنالیز ترافیک ساختمان و آسانسور می باشد.
در نصب آسانسور عوامل زیادی مانند طراحی و معماری ساختمان، نوع کاربری ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحد هر طبقه، میزان ترافیک و …. اثر گذار خواهند بود که برای نصب بهترین حالت آسانسورها بیشترین نقش را دارند.
در طراحی اولیه ساختمان قسمتی از ساختمان برای آسانسور که اصطلاحا چاه آسانسور نامیده میشود در نظر گرفته میشود. پس از اتمام سقف های ساختمان نوبت به شرکت آسانسوری میرسد. شرکتهای آسانسوری برای بازدید اولیه به ساختمان مراجعه میکنند و پس از اندازه برداری های مختلف مانند: عرض چاه ،عمق چاه ،طول تراول، محل قرار گیری درب ها، ارتفاع طبقات، عمق چاهک و…. مقادیر این اندازه گیری ها را بررسی نموده و بهترین حالت و نوع آسانسور را برای ساختمان در نظر می گیرند.
یکی از مواردی که در طراحی اولیه آسانسورها اهمیت بسیار زیادی دارند مبحثی به نام آنالیز ترافیک میباشد.
آنالیز ترافیک به ما کمک میکند تا بهترین حالت برای تعداد آسانسور، ظرفیت آسانسور، سرعت آسانسور و… را انتخاب کنیم، که تمامی این موارد در جا به جایی مسافران و همچنین کمتر کردن زمان انتظار برای رسیدن آسانسور بسیار مهم هستند. برخی از عواملی که در آنالیز ترافیک آسانسور مورد بحث هستند عبارت اند از:
آن میزان درصد از جمعیت ساختمان که میتوانند در ۵ دقیقه توسط آسانسور جا به جا شوند. در ساختمانهای مسکونی کافیست ۵ درصد از جمعیت ساختمان بتوانند در پنج دقیقه جا به جا شوند تا جا به جایی بین طبقات به صورت مطلوب انجام شود. این درصد در ساختمان های تجاری باید به ۱۲ درصد برسد.
حاصل تقسیم مدت زمان سفر اسمی آسانسور به تعداد آسانسورها، را انتظار برای آسانسور میگویند. این زمان در ساختمانهای مسکونی تا ۱/۵ دقیقه مورد قبول میباشد این عدد در ساختمان های اداری باید روی ۳۵ ثانیه و در حالت بسیار ایده آل روی ۲۵ ثانیه می باشد.
استفاده از حداکثر فضای چاله بعد از آنالیز ترافیک این موضوع که کابین با چه ابعادی ساخته شود و بتواند در چاله در نظر گرفته شده نصب و اجرا شود بسیار مهم میباشد. به طور قطع هر چه بیشتر از فضای چاله استفاده شود و فضای خالی کمتری در چاله بماند بسیار بهتر خواهد بود زیرا هر چقدر بیشتر از فضای چاله استفاده شود اندازه کابین بزرگتر می شود.
مدت زمانی است که آسانسور از بالاترین طبقه به پاین ترین طبقه رفته و سر جای اول خود بازمی گردد.
عالی و ظاهری بسیار لوکس را به مشتریان خود ارائه می نماید. طراحی زیبای داخل کابین آسانسور با استفاده از مواد متنوع ( شامل استنلس استیل ، فرمیکا و …) در دیواره ها و سقف کاذب و نیز تنوع کفپوش ها( شامل سنگ ، پارکت و …) امکان انتخاب بسیار گسترده ای را به مشتریان ارائه می نماید.
اورست لیفت بر اساس نیاز معماران و مهندسین ساختمان انواع بسیار متنوعی از آسانسورهای پانوراما را ارائه مینماید. به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما . مهندسان معمار میتوانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری از آن استفاده نمایند.
استنلس استیل بطور کامل علاوه بر تأمین زیبایی ،شرایط بهداشتی مورد نیاز در بیمارستانها و مراکز پزشکی را به طور کامل مورد توجه قرار میدهد.
اورست لیفت طراحی کابینهای باری را به نحوی انجام داده که علاوه بر مقاومت قابل توجه در برابر ضربات ناشی از حمل بار ، امکان جابجایی بار تا ۱۲ تن داشته باشند. این قبیل کابینها در آسانسور های خودروبر،آسانسور های صنعتی و … کاربرد دارند.
در شرایط محیطی خاص و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی صنعتی می باشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور صنعتی و آسانسور کارگاهی آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم، در صنایع مختلف کارخانجات صنعتی و تولیدی اعلام می نماید. این شرکت پروژه های گوناگون در کلیه زمینه های آسانسورهای خاص از قبیل آسانسور صنعتی و آسانسورهای کارگاهی اجرا نموده است.
و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی ضد انفجار میباشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور ضد انفجار آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم ، در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز کارخانجات صنعتی و تولیدی و شیمیایی اعلام نماید.
آسانسورهای مون شارژ هیراد آسانبر اطلس دارای کاربرهای صنعتی و مسکونی برای رستوران ها ، کتابخانه ها ، کافی شاپ ها و …. میباشند.
آسانسور کششی نوعی از آسانسور است که امروزه بسیار رایج میباشد. آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شما را با چگونگی کارکرد آسانسورهای کششی آشنا کنیم.
اولین آسانسور کششی توسط فردی به نام آلیشا اوتیس اختراع شد. این اولین وسیله بالا بر نبود اما اختراع اوتیس شکل امروزی تر همراه با ترمز ایمنی داشت که مانند همین آسانسورهای کششی حال حاضر است.
آسانسورهای کششی مانند اکثر آسانسورهای دیگر دارای کابین ، وزنه ، نیروی محرکه ،سیم بکسل آسانسور ،تابلو فرمان و غیره هستند.
در ابتدا این که تمامی آسانسورهای کششی در یه موضوع مشترک هستند و آن داشتن قاب وزنه است که مانند الاکلنگ با حرکت در کنار کابین آسانسور باعث حرکت کابین میشود.
آسانسور بدون موتورخانه یا آسانسور روملس آسانسوری است که فضای مستقلی جهت استقرار موتور و تابلو فرمان نداشته و به این صورت میباشد که موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرار میگیرد. این نوع آسانسورها معمولا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا آسانسور با توقف در پشت بام مورد نیاز باشد اجرا می شوند.
موتور استفاده شده در آسانسورهای روملس می بایستی حتما از نوع گیرلس بوده و دلیل آن حجم بسیار کمتر موتورهای گیرلس نسبت به گیربکس میباشد. در سیستم های گیرلس که بصورت موتورخانه دار و بدون موتورخانه اجرا می شوند ، با توجه به اینکه سیستم تعلیق آن به صورت دو به یک میباشد بنابراین سرعت چرخش موتور دو برابر سرعت حرکت کابین می باشد. این به این معنیست که اگر به فرض یک آسانسور با سرعت ۱ متر مورد نیاز است در این حالت موتور با سرعت ۲ متر بر ثانیه باید بچرخد.
سیستم تعلیق در آسانسورهای روملس به صورت دو به یک میباشد. در سیستم های تعلیق دو به یک فیکسینگ سربکسل ها به جای اینکه روی کابین و وزنه قرار بگیرند هم تراز موتور در بالاترین قسمت چاله آسانسور فیکس میشوند. به این صورت که پس از فیکس کردن یکطرف سربکسل ها و عبور از روی فلکه های هرزگرد وزنه، فلکه موتور و سپس فلکه های هرزگرد کابین مجددا در تراز کلاف پایه موتور بسته می شوند.
جدیدترین تکنولوژی در صنعت آسانسور در جهان محسوب میشود ، در این سیستم گیربکس تبدیل دور ، جای خود را به کنترلر تغییر سرعت از طریق کاهش و افزایش فرکانس و ولتاژ داده است. این فن آوری جدید حجم سیستم محرکه را کاهش داده، امکان نصب موتور در داخل چاه آسانسور را فراهم -نموده است. در این حالت موتورخانه از بالای داکت آسانسور حذف شده ، هزینه های ساختمانی کاهش و امکان توقف در پشت بام ساختمان به سهولت امکان پذیر می گردد.
موتور گیرلس ؛ مسافران در این مدل شروع و توقف های بسیار نرم و آسوده تری را تجربه خواهند کرد ، موتور این سیستم خنک تر عمل خواهد کرد و به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند، در این موتور ابعاد و وزن کاهش پیدا میکند موتور گیرلس نیاز به روغن کاری ندارد ، کلیه قطعات آسانسور مانند موتور، لنت ترمز و سیم بكسل به نرمی حرکت میکنند و در نتیجه عمر آنها بیشتر خواهد شد.
آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسورها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارآمد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم.
آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسورهای کششی کابین ، کفشک بافر و قطعات دیگر را دارا هستند فرق آنها با آسانسورهای کششی در موتور یا نیروی محرک آنهاست در آسانسور های هیدرولیک به جای موتور آسانسور جک قرار گرفته است و توسط پمپاژ روغن توسط قطعه ای به نام پاور یونیت به حرکت در میاید و باعث باز شدن استیج و افزایش طول جک میشود و افزایش طول جک نیز حرکت کابین رو به بالا را به همراه خواهد داشت. همچنین در هنگام حرکت به سمت پایین پاور یونیت فشار پشت روغن را قطع کرده و اجازه میدهد روغن های پمپاژ شده به آرامی به داخل پاور یونیت بازگشته و کابین توسط فشار جاذبه زمین و وزن وارده بر سر جک توسط کابین به سمت پایین حرکت کند.
برای اطمینان از عملکرد بیوقفه آسانسور و دریافت خدمات پشتیبانی سریع و حرفهای، همین حالا با ما تماس بگیرید.
تیم اورست لیفت با خدمات حرفهای، شفاف، و قابلاعتماد، همراه با پشتیبانی ۲۴/۷ همیشه آماده خدمت رسانی به شماست.
فرآیند طراحی آسانسور شامل بازدید اولیه از محل پروژه، محاسبه ظرفیت و سرعت مناسب، انتخاب نوع سیستم (کششی یا هیدرولیکی)، طراحی نقشههای فنی، جانمایی تجهیزات و بررسی الزامات ایمنی و استانداردهاست.
بله. طراحی آسانسور به عوامل مختلفی مانند ارتفاع ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحدها، کاربری ساختمان (مسکونی، تجاری، اداری) و بودجه پروژه بستگی دارد. هر ساختمان نیاز به طراحی اختصاصی دارد.
در طراحی آسانسور، استانداردهای ملی (ISIRI 6303 و 1-6303) و بینالمللی (EN81، ISO) رعایت میشود. همچنین قوانین شهرداری، آتشنشانی و سازمان استاندارد نیز مدنظر قرار میگیرند.
بسته به پیچیدگی پروژه، طراحی آسانسور معمولاً بین ۳ تا ۷ روز کاری زمان میبرد. در پروژههای بزرگتر یا خاص، این زمان ممکن است کمی بیشتر شود.
خیر. طراحی آسانسور نهتنها برای ساختمانهای در حال ساخت، بلکه برای پروژههای بازسازی و نوسازی آسانسورهای قدیمی نیز انجام میشود تا عملکرد سیستم ارتقاء پیدا کند و ایمنی افزایش یابد.
هزینه طراحی آسانسور بستگی به متراژ پروژه، نوع آسانسور، پیچیدگی ساختار معماری و نیازهای خاص کارفرما دارد. جهت استعلام دقیق، پیشنهاد میشود با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.
بله. پس از نهایی شدن طراحی، فایلهای فنی شامل نقشههای اجرایی، دیاگرام برق، جانمایی قطعات و جزئیات ابعادی به کارفرما ارائه میگردد
بله. کارشناسان ما آماده بازدید از محل پروژه و ارائه مشاوره اولیه کاملاً رایگان هستند. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و زمان بازدید را هماهنگ کنید.