پس از ارسال موتور و بالاکشیدن موتور و قرار دادن در موتور خانه، نوبت به دال بتونی میرسد.
پس از بالانس کابین و اتمام مراحل مکانیکی نصب نوبت به مراحل راه اندازی میرسد
در مرحله بعد نوبت به ارسال کابین و انتقال آن به چاله است. سپس نوبت به مرحله مکانیک میرسد.
پس از اتمام مراحل مکانیک و نصب کابین، بکسل ها، قاب وزنه، نوبت به ریختن تعداد وزنه به مقدار مناسب و بالانس کردن وزن قاب وزنه و کابین است
در کل طراحی و نصب آسانسور نیاز به بررسی های محاسبات پیچیده و نقشه کشی های دقیق دارد و تمام این موارد باید توسط افرادی مجرب و با تجربه انجام شوند. در بین شرکت های آسانسور شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنایع و معادن هستند به صورت قانونی مجوز طراحی و نصب آسانسور را دارند.
پس از ارسال موتور و بالاکشیدن موتور و قرار دادن در موتور خانه، نوبت به دال بتونی میرسد. دال بتونی آسانسور محلی در بالا ترین نقطه چاه میباشد . دال بتونی حد فاصل بین چاه و موتور خانه است و جایی است که موتور آسانسور روی آن قرار میگیرد بنابراین تمام وزن موتور و آسانسور بر روی آن است و استحکام آن باید توسط مهندس ناظر تایید شود.
در مرحله بعد نوبت به ارسال کابین و انتقال آن به چاله است. سپس نوبت به مرحله مکانیک میرسد. هنگامی که دال بتونی خشک شد و شاسی موتور ساخته شد، موتور را روی شاسی مربوط فیکس مینمایند و به بکسل ریزی مشغول میشوند. انتخاب تعداد و نوع بکسل بستگی به نوع موتور ندارد. سایز بکسل ها نسبت به تعداد شیار فلکه موتور و اندازه شیارها و اندازه بکسلی که روی شیارهای فلکه قرار میگیرد انتخاب میشود.
پس از اتمام مراحل مکانیک و نصب کابین، بکسل ها، قاب وزنه، نوبت به ریختن تعداد وزنه به مقدار مناسب و بالانس کردن وزن قاب وزنه و کابین به همراه نصف ظرفیت است این بدین معناست که مقدار وزنه هایی که داخل قاب وزنه قرار میگیرد باید تقریبا هم اندازه وزن کابین باشد هنگامی که نیمی از ظرفیت کابین داخل آن هستند.
پس از بالانس کابین و اتمام مراحل مکانیکی نصب نوبت به مراحل راه اندازی میرسد مراحل راه اندازی با به کار انداختن تابلو فرمان یا مغز آسانسور آغاز میشود تابلو فرمان ها مانند موتور دارای کیلوات مشخصی هستند و کیلووات تابلو علاوه بر ظرفیت تعداد توقف و…. به کیلوات موتور نیز بستگی دارد.
سپردن طراحی و نصب به شرکت هایی به غیر از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ ممکن است هزینه ها را به مقدار کمی پایین آورد اما عواقب خوبی نخواهد داشت و ممکن است شما را مجبور به تعویض کل قطعات آسانسور و نصب مجدد نماید.
عالی و ظاهری بسیار لوکس را به مشتریان خود ارائه می نماید. طراحی زیبای داخل کابین آسانسور با استفاده از مواد متنوع ( شامل استنلس استیل ، فرمیکا و …) در دیواره ها و سقف کاذب و نیز تنوع کفپوش ها( شامل سنگ ، پارکت و …) امکان انتخاب بسیار گسترده ای را به مشتریان ارائه می نماید.
اورست لیفت(هیراد آسانبر اطلس) بر اساس نیاز معماران و مهندسین ساختمان انواع بسیار متنوعی از آسانسورهای پانوراما را ارائه مینماید. به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما . مهندسان معمار میتوانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری از آن استفاده نمایند.
استنلس استیل بطور کامل علاوه بر تأمین زیبایی ،شرایط بهداشتی مورد نیاز در بیمارستانها و مراکز پزشکی را به طور کامل مورد توجه قرار میدهد.
اورست لیفت (هیراد آسانبر اطلس) طراحی کابینهای باری را به نحوی انجام داده که علاوه بر مقاومت قابل توجه در برابر ضربات ناشی از حمل بار ، امکان جابجایی بار تا ۱۲ تن داشته باشند. این قبیل کابینها در آسانسور های خودروبر،آسانسور های صنعتی و … کاربرد دارند.
در شرایط محیطی خاص و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی صنعتی می باشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور صنعتی و آسانسور کارگاهی آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم، در صنایع مختلف کارخانجات صنعتی و تولیدی اعلام می نماید. این شرکت پروژه های گوناگون در کلیه زمینه های آسانسورهای خاص از قبیل آسانسور صنعتی و آسانسورهای کارگاهی اجرا نموده است.
و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی ضد انفجار میباشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور ضد انفجار آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم ، در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز کارخانجات صنعتی و تولیدی و شیمیایی اعلام نماید.
آسانسورهای مون شارژ هیراد آسانبر اطلس دارای کاربرهای صنعتی و مسکونی برای رستوران ها ، کتابخانه ها ، کافی شاپ ها و …. میباشند.
آسانسور کششی نوعی از آسانسور است که امروزه بسیار رایج میباشد. آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شما را با چگونگی کارکرد آسانسورهای کششی آشنا کنیم.
اولین آسانسور کششی توسط فردی به نام آلیشا اوتیس اختراع شد. این اولین وسیله بالا بر نبود اما اختراع اوتیس شکل امروزی تر همراه با ترمز ایمنی داشت که مانند همین آسانسورهای کششی حال حاضر است.
آسانسورهای کششی مانند اکثر آسانسورهای دیگر دارای کابین ، وزنه ، نیروی محرکه ،سیم بکسل آسانسور ،تابلو فرمان و غیره هستند.
در ابتدا این که تمامی آسانسورهای کششی در یه موضوع مشترک هستند و آن داشتن قاب وزنه است که مانند الاکلنگ با حرکت در کنار کابین آسانسور باعث حرکت کابین میشود.
آسانسور بدون موتورخانه یا آسانسور روملس آسانسوری است که فضای مستقلی جهت استقرار موتور و تابلو فرمان نداشته و به این صورت میباشد که موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرار میگیرد. این نوع آسانسورها معمولا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا آسانسور با توقف در پشت بام مورد نیاز باشد اجرا می شوند.
موتور استفاده شده در آسانسورهای روملس می بایستی حتما از نوع گیرلس بوده و دلیل آن حجم بسیار کمتر موتورهای گیرلس نسبت به گیربکس میباشد. در سیستم های گیرلس که بصورت موتورخانه دار و بدون موتورخانه اجرا می شوند ، با توجه به اینکه سیستم تعلیق آن به صورت دو به یک میباشد بنابراین سرعت چرخش موتور دو برابر سرعت حرکت کابین می باشد. این به این معنیست که اگر به فرض یک آسانسور با سرعت ۱ متر مورد نیاز است در این حالت موتور با سرعت ۲ متر بر ثانیه باید بچرخد.
سیستم تعلیق در آسانسورهای روملس به صورت دو به یک میباشد. در سیستم های تعلیق دو به یک فیکسینگ سربکسل ها به جای اینکه روی کابین و وزنه قرار بگیرند هم تراز موتور در بالاترین قسمت چاله آسانسور فیکس میشوند. به این صورت که پس از فیکس کردن یکطرف سربکسل ها و عبور از روی فلکه های هرزگرد وزنه، فلکه موتور و سپس فلکه های هرزگرد کابین مجددا در تراز کلاف پایه موتور بسته می شوند.
جدیدترین تکنولوژی در صنعت آسانسور در جهان محسوب میشود ، در این سیستم گیربکس تبدیل دور ، جای خود را به کنترلر تغییر سرعت از طریق کاهش و افزایش فرکانس و ولتاژ داده است. این فن آوری جدید حجم سیستم محرکه را کاهش داده، امکان نصب موتور در داخل چاه آسانسور را فراهم -نموده است. در این حالت موتورخانه از بالای داکت آسانسور حذف شده ، هزینه های ساختمانی کاهش و امکان توقف در پشت بام ساختمان به سهولت امکان پذیر می گردد.
موتور گیرلس ؛ مسافران در این مدل شروع و توقف های بسیار نرم و آسوده تری را تجربه خواهند کرد ، موتور این سیستم خنک تر عمل خواهد کرد و به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند، در این موتور ابعاد و وزن کاهش پیدا میکند موتور گیرلس نیاز به روغن کاری ندارد ، کلیه قطعات آسانسور مانند موتور، لنت ترمز و سیم بکسل به نرمی حرکت میکنند و در نتیجه عمر آنها بیشتر خواهد شد.
آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسورها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارآمد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم.
آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسورهای کششی کابین ، کفشک بافر و قطعات دیگر را دارا هستند فرق آنها با آسانسورهای کششی در موتور یا نیروی محرک آنهاست در آسانسور های هیدرولیک به جای موتور آسانسور جک قرار گرفته است و توسط پمپاژ روغن توسط قطعه ای به نام پاور یونیت به حرکت در میاید و باعث باز شدن استیج و افزایش طول جک میشود و افزایش طول جک نیز حرکت کابین رو به بالا را به همراه خواهد داشت. همچنین در هنگام حرکت به سمت پایین پاور یونیت فشار پشت روغن را قطع کرده و اجازه میدهد روغن های پمپاژ شده به آرامی به داخل پاور یونیت بازگشته و کابین توسط فشار جاذبه زمین و وزن وارده بر سر جک توسط کابین به سمت پایین حرکت کند.
پس از بالانس کابین و اتمام مراحل مکانیکی نصب نوبت به مراحل راه اندازی میرسد
پس از ارسال موتور و بالاکشیدن موتور و قرار دادن در موتور خانه، نوبت به دال بتونی میرسد.
در مرحله بعد نوبت به ارسال کابین و انتقال آن به چاله است. سپس نوبت به مرحله مکانیک میرسد.
پس از اتمام مراحل مکانیک و نصب کابین، بکسل ها، قاب وزنه، نوبت به ریختن تعداد وزنه به مقدار مناسب و بالانس کردن وزن قاب وزنه و کابین است
در کل طراحی و نصب آسانسور نیاز به بررسی های محاسبات پیچیده و نقشه کشی های دقیق دارد و تمام این موارد باید توسط افرادی مجرب و با تجربه انجام شوند. در بین شرکت های آسانسور شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنایع و معادن هستند به صورت قانونی مجوز طراحی و نصب آسانسور را دارند.
پس از ارسال موتور و بالاکشیدن موتور و قرار دادن در موتور خانه، نوبت به دال بتونی میرسد. دال بتونی آسانسور محلی در بالا ترین نقطه چاه میباشد . دال بتونی حد فاصل بین چاه و موتور خانه است و جایی است که موتور آسانسور روی آن قرار میگیرد بنابراین تمام وزن موتور و آسانسور بر روی آن است و استحکام آن باید توسط مهندس ناظر تایید شود.
در مرحله بعد نوبت به ارسال کابین و انتقال آن به چاله است. سپس نوبت به مرحله مکانیک میرسد. هنگامی که دال بتونی خشک شد و شاسی موتور ساخته شد، موتور را روی شاسی مربوط فیکس مینمایند و به بکسل ریزی مشغول میشوند. انتخاب تعداد و نوع بکسل بستگی به نوع موتور ندارد. سایز بکسل ها نسبت به تعداد شیار فلکه موتور و اندازه شیارها و اندازه بکسلی که روی شیارهای فلکه قرار میگیرد انتخاب میشود.
پس از اتمام مراحل مکانیک و نصب کابین، بکسل ها، قاب وزنه، نوبت به ریختن تعداد وزنه به مقدار مناسب و بالانس کردن وزن قاب وزنه و کابین به همراه نصف ظرفیت است این بدین معناست که مقدار وزنه هایی که داخل قاب وزنه قرار میگیرد باید تقریبا هم اندازه وزن کابین باشد هنگامی که نیمی از ظرفیت کابین داخل آن هستند.
پس از بالانس کابین و اتمام مراحل مکانیکی نصب نوبت به مراحل راه اندازی میرسد مراحل راه اندازی با به کار انداختن تابلو فرمان یا مغز آسانسور آغاز میشود تابلو فرمان ها مانند موتور دارای کیلوات مشخصی هستند و کیلووات تابلو علاوه بر ظرفیت تعداد توقف و…. به کیلوات موتور نیز بستگی دارد.
سپردن طراحی و نصب به شرکت هایی به غیر از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ ممکن است هزینه ها را به مقدار کمی پایین آورد اما عواقب خوبی نخواهد داشت و ممکن است شما را مجبور به تعویض کل قطعات آسانسور و نصب مجدد نماید.
عالی و ظاهری بسیار لوکس را به مشتریان خود ارائه می نماید. طراحی زیبای داخل کابین آسانسور با استفاده از مواد متنوع ( شامل استنلس استیل ، فرمیکا و …) در دیواره ها و سقف کاذب و نیز تنوع کفپوش ها( شامل سنگ ، پارکت و …) امکان انتخاب بسیار گسترده ای را به مشتریان ارائه می نماید.
اورست لیفت(هیراد آسانبر اطلس) بر اساس نیاز معماران و مهندسین ساختمان انواع بسیار متنوعی از آسانسورهای پانوراما را ارائه مینماید. به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما . مهندسان معمار میتوانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری از آن استفاده نمایند.
استنلس استیل بطور کامل علاوه بر تأمین زیبایی ،شرایط بهداشتی مورد نیاز در بیمارستانها و مراکز پزشکی را به طور کامل مورد توجه قرار میدهد.
اورست لیفت (هیراد آسانبر اطلس) طراحی کابینهای باری را به نحوی انجام داده که علاوه بر مقاومت قابل توجه در برابر ضربات ناشی از حمل بار ، امکان جابجایی بار تا ۱۲ تن داشته باشند. این قبیل کابینها در آسانسور های خودروبر،آسانسور های صنعتی و … کاربرد دارند.
در شرایط محیطی خاص و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی صنعتی می باشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور صنعتی و آسانسور کارگاهی آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم، در صنایع مختلف کارخانجات صنعتی و تولیدی اعلام می نماید. این شرکت پروژه های گوناگون در کلیه زمینه های آسانسورهای خاص از قبیل آسانسور صنعتی و آسانسورهای کارگاهی اجرا نموده است.
و دارای درجه حفاظت بالا ، آسانسور دارای IP بالا و نیز بالابر کارگاهی ضد انفجار میباشد. این شرکت با تکیه بر دانش قبلی و مهندسی متخصصین خود در زمینه طراحی و تولید انواع آسانسور ضد انفجار آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارفرمایان محترم ، در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز کارخانجات صنعتی و تولیدی و شیمیایی اعلام نماید.
آسانسورهای مون شارژ هیراد آسانبر اطلس دارای کاربرهای صنعتی و مسکونی برای رستوران ها ، کتابخانه ها ، کافی شاپ ها و …. میباشند.
آسانسور کششی نوعی از آسانسور است که امروزه بسیار رایج میباشد. آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شما را با چگونگی کارکرد آسانسورهای کششی آشنا کنیم.
اولین آسانسور کششی توسط فردی به نام آلیشا اوتیس اختراع شد. این اولین وسیله بالا بر نبود اما اختراع اوتیس شکل امروزی تر همراه با ترمز ایمنی داشت که مانند همین آسانسورهای کششی حال حاضر است.
آسانسورهای کششی مانند اکثر آسانسورهای دیگر دارای کابین ، وزنه ، نیروی محرکه ،سیم بکسل آسانسور ،تابلو فرمان و غیره هستند.
در ابتدا این که تمامی آسانسورهای کششی در یه موضوع مشترک هستند و آن داشتن قاب وزنه است که مانند الاکلنگ با حرکت در کنار کابین آسانسور باعث حرکت کابین میشود.
آسانسور بدون موتورخانه یا آسانسور روملس آسانسوری است که فضای مستقلی جهت استقرار موتور و تابلو فرمان نداشته و به این صورت میباشد که موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرار میگیرد. این نوع آسانسورها معمولا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا آسانسور با توقف در پشت بام مورد نیاز باشد اجرا می شوند.
موتور استفاده شده در آسانسورهای روملس می بایستی حتما از نوع گیرلس بوده و دلیل آن حجم بسیار کمتر موتورهای گیرلس نسبت به گیربکس میباشد. در سیستم های گیرلس که بصورت موتورخانه دار و بدون موتورخانه اجرا می شوند ، با توجه به اینکه سیستم تعلیق آن به صورت دو به یک میباشد بنابراین سرعت چرخش موتور دو برابر سرعت حرکت کابین می باشد. این به این معنیست که اگر به فرض یک آسانسور با سرعت ۱ متر مورد نیاز است در این حالت موتور با سرعت ۲ متر بر ثانیه باید بچرخد.
سیستم تعلیق در آسانسورهای روملس به صورت دو به یک میباشد. در سیستم های تعلیق دو به یک فیکسینگ سربکسل ها به جای اینکه روی کابین و وزنه قرار بگیرند هم تراز موتور در بالاترین قسمت چاله آسانسور فیکس میشوند. به این صورت که پس از فیکس کردن یکطرف سربکسل ها و عبور از روی فلکه های هرزگرد وزنه، فلکه موتور و سپس فلکه های هرزگرد کابین مجددا در تراز کلاف پایه موتور بسته می شوند.
جدیدترین تکنولوژی در صنعت آسانسور در جهان محسوب میشود ، در این سیستم گیربکس تبدیل دور ، جای خود را به کنترلر تغییر سرعت از طریق کاهش و افزایش فرکانس و ولتاژ داده است. این فن آوری جدید حجم سیستم محرکه را کاهش داده، امکان نصب موتور در داخل چاه آسانسور را فراهم -نموده است. در این حالت موتورخانه از بالای داکت آسانسور حذف شده ، هزینه های ساختمانی کاهش و امکان توقف در پشت بام ساختمان به سهولت امکان پذیر می گردد.
موتور گیرلس ؛ مسافران در این مدل شروع و توقف های بسیار نرم و آسوده تری را تجربه خواهند کرد ، موتور این سیستم خنک تر عمل خواهد کرد و به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند، در این موتور ابعاد و وزن کاهش پیدا میکند موتور گیرلس نیاز به روغن کاری ندارد ، کلیه قطعات آسانسور مانند موتور، لنت ترمز و سیم بکسل به نرمی حرکت میکنند و در نتیجه عمر آنها بیشتر خواهد شد.
آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسورها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارآمد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم.
آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسورهای کششی کابین ، کفشک بافر و قطعات دیگر را دارا هستند فرق آنها با آسانسورهای کششی در موتور یا نیروی محرک آنهاست در آسانسور های هیدرولیک به جای موتور آسانسور جک قرار گرفته است و توسط پمپاژ روغن توسط قطعه ای به نام پاور یونیت به حرکت در میاید و باعث باز شدن استیج و افزایش طول جک میشود و افزایش طول جک نیز حرکت کابین رو به بالا را به همراه خواهد داشت. همچنین در هنگام حرکت به سمت پایین پاور یونیت فشار پشت روغن را قطع کرده و اجازه میدهد روغن های پمپاژ شده به آرامی به داخل پاور یونیت بازگشته و کابین توسط فشار جاذبه زمین و وزن وارده بر سر جک توسط کابین به سمت پایین حرکت کند.
شرکت هیراد آسانبر اطلس(اورست لیفت) با هدف انتقال و استفاده از فناوریهای روز دنیا در صنعت آسانسور و پله برقی با همکاری جمعی از متخصصین با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت، در صنعت آسانسور تأسیس گردیده است.
رویکرد و نگرش هیراد آسانبر اطلس (اورست لیفت)خلق ارزش افزوده روی ساختمان با تمرکز بر روی محصولی به نام آسانسور است. ما علاوه بر وظایف ذاتی یک آسانسور که حمل و نقل نفرات داخل ساختمان است ارزشهایی خلق می کنیم که موجب مزیت یک ساختمان می شود.
شرکت هیراد آسانبر اطلس(اورست لیفت) با هدف انتقال و استفاده از فناوریهای روز دنیا در صنعت آسانسور و پله برقی با همکاری جمعی از متخصصین با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت، در صنعت آسانسور تأسیس گردیده است.
رویکرد و نگرش هیراد آسانبر اطلس (اورست لیفت)خلق ارزش افزوده روی ساختمان با تمرکز بر روی محصولی به نام آسانسور است. ما علاوه بر وظایف ذاتی یک آسانسور که حمل و نقل نفرات داخل ساختمان است ارزشهایی خلق می کنیم که موجب مزیت یک ساختمان می شود.